Mascara tips till er!

Sitter och tänker ut en låttext till musiken, vi kommer inte på något i våran grupp så kanske måste göra en själv i alla fall.
Det går ganska bra faktiskt, ska nog ta melodin från Roxettes "it must have been love"
Har bara lite grejer som måste fixas innan jag kan säga att den är klar!
Sånna dära ord som blir för långa osv. men ska finslipa den strax!
Tänkte slänga in ett litet mascara tips for you!


Telescopic!
En mascara som ger otroligt mycket volym, och den separerar fransarna mycket bra.
Man kan välja mellan tre olika telescopic, en har en svart förp.
Guld förp. och silver förp.
Sj'lv har jag bara prövat svarta och den silvriga!
Den svarta ger extra kolsvarta fransar, men den kliade i mina ögon så den fick säga hej till sopen!
Men den silvriga är väldigt bra!
Guld ska ge mycket volym och fylligare om jag inte minns fel?



Max factor waterproof mascara!
Denna köpte jag nu inför madisson, då det är skumdisco kan jag inte ha min vanliga mascara som försvinner med ljummet vatten! ;)
Har prövat den en gång, den är alltså vattenfast och måste tas bort med sminkborttagning!
Jag använder Decleor eller Mary kay sminkborttagning, båda fungerar utmärkt!
Mary Kay är bra för dig som bär linser! :)
Men mascaran blev ett väldigt, väldigt tunt lager efter en gång så fick måla den några gånger för att det skulle bli något, haha.
Njaa det gillade jag väl sådär!
Men den klumpar inte iaf!
Måla några lager så blir det nog braa.



Loreals Dubble extension!
Otrolig!
Min favvis när det kommer till mascara, of course!
Den är röd/vit på förpackningen, det vita är till för att förlänga dina fransar.
"Jo visst " tänkte jag när jag fick den, haha "det komer ju funka också"
Men det gjorde det faktiskt!
Jag har skit korta ögonfransar så det gillar jag absolut med den, även om jag nästan aldrig pallar fixa med två olika, först vitt sen svart på morgonen, men till fest kan det vara kul!
Sen gillar jag borsten!
Den kommer lagom mycket och det klumpar sig inte!
Älskar denna!
Finns att köpa på h&m, kicks och dom :)
Det finns dom andra med!



Kajal!
Kajal tycker jag är jätte snyggt till mascara, det gör ögonen extra inramade och svarta!
Eyeliner och svart ögonskugga är också ett tips för er som vill ha riktigt svart runt  ögonen!
Också här kan jag rekomendera Make-up stores kajal, jag har en hård kajal därifrån, den kladdar inte och sånt, det är jätte viktigt tycker jag!
Min eyeliner är från loreal, men brukar inte använda den , för jag är urkass på att måla eyeliner! haha
              

Har ni någon mascara som fungerar perfekt?
Tipsa gärna! :)
Pöss på er folket!
Haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0