Veckans Tips!

Alla ni som vill ha mer volym i erat hår, läs detta!
Innan jag kom på detta körde jag alltid med min älskade volym master från Björn Axen!
Tills jag kom på att den slet väldigt mycket på mitt hår, vilket jag absolut inte gillar!
Så jag provade lite annat, för mitt hår utan volym = katastrof!
Det ser verkligen inte klokt ut!
Det du behöver är några olika produkter som jag ska berätta om, en hårför, ditt hår måsta vara blött, så gör det direkt efter du duschat!
Det tar ca. 10 min för mig, beror väl på hur långt hår man har! :)

Jag vet att det var många olika spray, men man kan välja lite och strunta i vissa!
Ska berätta vad alla gör och vad som är viktigast, vad man ar till fest och vad man har till vardag! :)

För extra volym brukar jag böja huvudet frammåt om ni fattar? Det blir super!

Den gröna flaskan med rosa kork - Detta är ett märmeskydd som du ska ta innan du fönar ditt hår, det sliter inte lika mycket på håret då! :)
Men det är viktigt att du tar lagom, innan jag fick veta det trodde jag, ju mer man tar desto bättre skyddar det, men nono!
Lagom är bäst!

Det lila är ett volymspray, detta ska också sprayas in innan fön!

Den rosa flaskan med den runda lilla korken :) - Används bara i topparna, dom blir mjuka och lena och känns inte alls slitna!
Ta den innan fön!

Sedan kommer  Big and Bigger - ojoj säger jag bara hahah, håret får enormt mycket volym av denna, men tar man den efter fön (det funkar) så känns håret lite stelt, så innan är bättre!

Det vita står att det ska göra håret lite vågigt, lockigt, så jag provade!
Det blir inte lockigt i mitt raka hår, men det gör det lite fluffigt you know, inte för mycket utan lagom!
Innan fön här med!

Sedan ska du föna tills ditt hår är helt torrt, vänd upp huvet, kamma lite, vänd tillbaka och spraya med det srayet som står längst till höger!
Det bästa spray jag någonsin provat!
Sedan upp me huvudet normalt, kamma lite och spraya för sista gången!

Haha , lite väl mycket grejer kanse och om du inte har tid, som jag typ aldrig har, så gör såhär!

1. duscha så håret blir blött.
2. i med värmeskydd, volymsprayet, den vita flaskan!
3. Föna!
4. Spraya vanligt!

Det går jätte snabbt och blir skiit bra!
Det sliter ju på håret med fön, så viktigt det där med värmeskydd!
Glöm inte det! :)

Om du har riktigt bråttom, har hunnit duscha men inte hinner detta, lägg lite av den från den rosa flaskan i topparna, det blir jätte mjukt!

Ni kan prova er fram med dom olika hårprodukter som ni har hemma, det gjorde jag och det blev ju att jag började göra så nästan varje gång nu! :)

Good Luck!
// Mea.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0