Göteborg (:

Heejsan hoppsan !
Idag drog då jag och Hanna till Göteborg, kan säga att jag är nu ganska trött efter att ha varit i Göteborg några timmar och sedan ute med vännerna!
Började med att klockkan ringde strax efter sju, vaknade och gjorde mig iordning innan Hanna och hennes mamma kom och hämtade mig och körde till stationen!
Där frågade jag och Hanna om vi fick åka med en tjej som var vuxen, det fick vi och åkte då gratis till Gbg, haha men vi låtsades även "sova" när konduktören kom! haha.
Vi var framme i gbg ungefär klockan 11, då blev det lite shopping inne i femman, sedan lunch!
Blev burger king haha!
Vi fortsatte sedan att shoppa loss på Gina, Rut m.fl. h&m zara Mango m.m. (:
Sedan gick vi ut en runda på stan, utaanför femman, fortsatte shoppingen och satte oss en stund med en glass i en park, mys mys.
Handlade lite presenter med, eller ett rouge till mami och ett linne till Alice.
Runt halv 6 skulle vi ta tåget hem då x)
jag och Hanna letade upp en vuxen och sa att vi skulle åka med henne, men väl på tåget kommer surkonduktören och säger att reglerna, 2 barn åker med en vuxen gäller bara SJ, vilket hon i Halmstad inte hade sagt till oss!
Så han ba: nu får ni köpa biljetter, kommer snart, det kostar 95 :-
Öhm?
Okej? men vi gjorde ju som hon i Halmstad sagt?!
Gubbe! Men grejen är inte att vi behövde betala det är inte det jag är sur över, nej,, jag är sur över hans attityd!
Så jävla otrevlig!
Och sen satt vi med fötterna i sätet, han ba:
- NEJ! och peka på oss som om vi vore två hundar? ursäkta?!
Sen blev han assur när Hanna gjorde det igen för att protestera lite hahah!
Så när vi gick av, gick jag fram till han och sa att han borde vara lite trevligare mot sina resenärer, och vi kommer inte åka med Öresundstågen mer, vi åker hedanefter med SJ!
Då började gubben tjata om att vi hade fötterna uppe och vilken uppfostran hade vi?!
Öhm, ofta det smutsar ner om man har hälen mot sätet och inte sulan sa jag då sen gick vi! :)
Trodde faktiskt jag inte skulle vågas gå fram och säga det till han, men folk får fan inte bete sig hur som helst mot oss bara för att vi inte är vuxna ! Så de så!
Som sagt idioter finns det gott om, hoppas jag aldrig träffar denna person igen!
Men annars var resan skit lyckad, kolla så många fynd jag hittade på rean! :)
tack Hanna för en skit lyckad dag, får göras om!

Tåget var försenat ungefär en timme "/ men roade oss med slush, ramlösa och kanelbulle i solen! :)


Hanna vid tåget!


MIn outfit! Fint med lockar?


Stannade upp i en park för glass


Mumma!

Efter att ha spenderat lite pengar hade man shoppat en hel del, spana in detta (:


Coolt linne från Zara


Slappt linne perfekt för stranden osv. från Gina


Fler linnen  från Gina, gillar verkligen linnen och den butiken <3 haha!


Gullit linne från Mango men kan inte riktigt få det bra på bild x)


Hallonrosa Body :)


Snyggt linne från Zara 99 spänn bara !


En väldigt cool overzizetröja från Monki, mycket coolare på!


Väldigt sexiga pyjamasbyxor med simpsons på, haha NOT!! x) men dom var riktigt sköna, haha kanske fel att lägga upp dom i bloggen, men blunda! hah!

Bälte och mössa nu! (:


Ett naajs bälte från Gina
 

Hahah, så najs!

När jag kom hem käkade jag lite, sedan cyklade jag till campinngen med Mimmi och Julia, vi drog även ner till stranden en stund inan vi tog mopparna och hälsade på Mattias och hans kusin Robin, kollade film och busade med hans hund (:
Nu är jag hemmkommen och ska sova, imorgon blir det att pressa i solen, vill någon till stranden? Ring ring!
Puss och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0