090519

Hej allihopa!
Kom precis innan för dörren efter en proppfull dag! :)
Skolan började som vanligt kvart över 8, då skulle vi ta bussen till Göteborg, göra två studiebesök på Ringhals och VOLVO, samt få gå en runda med lite shopping uptill inne i Göteborg stad! :)
Resan dit var kul, haha hela klassen på samma buss, det kan inte bli tråkigt!
Ringhals är ju sveriges största kärnkraftverk och ligger i Varberg!
man fick faktiskt veta lite interessanta saker som jag inte hade en aning om!
* Ringhals producerar ca. 20 % av Sveriges energi!
* Dom har 4 olika kärnreaktorer som går.
* Ringhals förvarar radioaktiva ämnen på ett sätt som inte ska skade våran planet, och vårt klimat!
Dom förvarar det långt ner under jorden och väntar många, många år, då det radioaktiva ämnet har minskat rejält!

Vi fick gå en liten runda, ta lite kort och sedan fika fralla och varm oboy! Mums :)
Nästa stopp blev på VOLVO, haha men för en gångs skull kom vi i tid och fick vänta en halvtimme i bussen, men bussen var ju utrustad med tv och dvd, så alla kollade på Evan den allsmäktige! haha!
Vi fick åka det blåa tåget på VOLVO, det var faktiskt intressant, över mina förväntningar x)
Vi hade en bra guide som förklarade vad som hände på varje station!
Men jag har inga bilder därifrån tyvärr, det var förbjudet att fotografera!

Shoppingen var iofs dagens roligaste aktivitet, även om det var stressig och hanna sprang runt som en galning mellan butikerna i början innan vi lyckades lugna henne, haha!
Här är bilder på det jag shoppade! :)


En otroligt söt klänning från h&m, om ni frågar mig ;)
Problemet är att det bara fanns S kvar, ingen XS :( men mormor kanske kan sy in den lite så blir den perfekt! (a)
Haha, känns som om jag börjar gå tillbaka till min gamla stil lite x)
.


Detta coola linne kommer från Gina, haha älskar den affären asså! :)


Även detta fick komma med hem, tänk dig detta till ett par slitna jeans shorts till sommaren, brun, och håret i en slarvig knut!
Vackert! ;)

Nu måste jag plugga någon timma, har verkligen mycket att ta igen!
Hörs när jag är klar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0