svininfluensan

alla snackar om den, nyheter, kompisar, vuxna, alla snackar om typ samma sak - vaccinet.
Ska man ta de, ska man inte?
Jag har varit helt bestämmd på att jag INTE skulle ta det, tills jag snackade med mamma om det.
Sen har man väl börjat tänka på det, och läst om det, jag menar, jag vill inte spruta in ngt skit som jag inte vet vad de e i min kropp och hoppas på att de kanske hjälper.
That`s true, de e inte säkert att de hjälper, men det är dock säkert att du får biverkningar av det!
hur mycket beror väl på hur bra din kropp kan hantera vaccinet, men de jag har läst har det varit allt från ont i amrmen, kräkningar, huvudvärk m.m.
Låter inte mycket biverkningar kanske, om nu denna lilla sprutan kan rädda dig, men biverkningar som kommer längre fram är ingen säker på vad de är för några.
Några säger att de kvicksilver som finns i vaccinet kan faktiskt göra dig autistisk, japp japp och hur kul e de? 
Liten chans i know men iaf.
Å andra sidan har jag hört att om du blir allvarligt sjuk måste du andas genom ngn grej som finns på sjukhus, och i hela Sverige finns det 20 sådanna.
Får du ingen sån kan du dö, 20 stycken räcker inte långt för att rädda hela sveriges befolkning!
Jag vet verkligen inte hur jag ska göra, dom som inte är i riskgrupperna borde klara sig bra, men vill man ligga med hög feber i ungefär 2 veckor, för att man inte vaccinerat sig, ah de e kanske värt de så slipper man biverkningarna.
Jag vet inte så mycket om detta, men mamma och vår husläkare tycker jag ska vaccinera mig, Alice och mamma ska men jag är inte helt säker asså!


jävla svininfluensa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0