ny vecka - nya mål. (för hela mitt liv dock hahha)

och jag D Ö R ! Asså fy fan, inte alls taggad på en ny vecka, nya läxor, nya bajssaker som måste göras helt enkelt. Jag har dragit en hel drös med plugg över mig själv som jag snart ska sätte igång med. Vi gjorde ngn grej i Exell idag (?) räkna ut medel, poäng osv. Mina betyg ska fan upp nu asså! Det kan jag lova. Det räcker med slöande för min del. visst, dom är inte dåliga, jag var nöjd när jag gick ut men nu har jag laddat om och på något jävla sätt ska jag fan klara det. Matten ska jag klara, med eller utan lärarens hjälp spelar ingen roll. Vi kommer typ inte överrens.. lyckat (y) Biologin VET jag att jag klarar, så den är bara till att gasa på lite så ska det nog gå. Fysiken lika så, den är rolig, jag vet att jag kan om jag vill och det är det jag har suttit och intalat mig själv hela eftermiddagen. Alla andra ämnen är faktiskt roliga, Svenska, Psykologi, Projekt m.fl. Engelskan kommer kanske bli lite tufft och lär få nöja mig med ett VG kanske, men det är ok :)) Men jag ska fan plugga aset av mig. Varje timma jag har hemma efter skolan som jag vanligtvis spenderar framför dator/tv ska tillbringas framför läxböckerna. Jag kan om jag vill. Det är jag 100 % säker på och det är gött.

nog med snack om skolan, jag ska klar inte glömma bort mitt liv, jag ska fortfarande inte plugga på helger, dom ska jag tillbringa på fest, med vänner, fika och min fina Max. Helt klart. Menar bara att all "onödig" tid ska jag lägga på skolan ist, annars kommer jag ångra mig senare i livet. Dock kom jag på en grej idag. Att okej om man har asbra betyg, kommer in där man vill, på vilken högskola man vill. Man pluggar några år, får sin utbildning. Får ett skit bra jobb med super bra lön och blir svinrik? Nej tack! Det är verkligen inte så jag vill ha det. Då skulle mitt liv suga. Faktiskt. För mig låter det så mycket både viktigare & roligare med upplevelser. Man ska se världen, festa runt i världen, dansa på bardisker och leva livet ju!! Shiit. Jag tänker inte ägna hela mitt liv åt att studera. Visst studentlivet - skit kul säkert, men på sitt vis. Jag tror ju inte riktigt det går att jämföra med ett jobb på andra sidan klotet några år och bara leva runt i ett tropiskt klimat. Sova på dagarna, leva på nätterna. Det låter najs. Då bor jag hellre lite simplare när jag bli äldre. De e chill. Mitt liv ska inte bli som alla andra Svenssons, hell no. Det har jag lovat mig själv! Jag ska ha kul!! vara rik på upplevelse istället för pengar. Japp.

Dagen idag var chill, dock började ju inte min "Plugg-framtid" som planerat. Surade bort hela matten, var sur på min lärare så satt och sjöng och dansade till festlåtar och ritade glada smajlisar.. jaa mina fantasier fungerar som sagt kanske inte alltid. Men ofta. Annars vare chill, lite projekt och lite psykologi sedan avslutade vi dagen. Jag pös hem till Max och myste med honom lite. Åt makaroner & köttbullar och bara hade de galet mys. Vi somnade ett tag jämte varann och vaknade inte förrens cicco börja skälla lite. Tur det dock. Tog bussen hem vid sju och nu hade jag tänkt sätta igång med Biologin. Sedan får jag se om jag tar fram matten eller om jag skiter i den. Jag borde verkligen.. men den är verklgein det ämne jag känner min MINST moteverad i, tyvärr!! Matte börjar fan bli värre än engelska, inte skit kul att vara typ 7 sidor back också.

Imorgon är det nollning för ettorna, naaajs. Dock sa jag till skolan 08.10 för har psykologi men sen slutar vi två. Då ska jag och mina favoriter shoppa loss i Hstd.

PUSS&KRAM.


Me today. bad hair day mössa och min SVEA tröja. Vafan ska man ha på sig imon nu då? ahhh... ful-period, försvinn tack!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0