Alanya 2011!

Åh! Jag har haft en helt underbart najsig vecka nere i Turkiet med mamma, Anders, syrran och Doddis! Så stört skönt att få komma iväg till varmare breddgrader och vila upp sig, bättra på brännan, äta god mat och dricka litervis med vatten på stranden haha! Vi har haft en stört varm & mysig vecka och nu är jag hemma! Lite brunare har jag också lyckats bli, aldrig fel jue!

Vi bodde på vårt lilla "lila-dock-horhus", ett hotell med sin alldeles egna lilla charm! Ett trångt badrum, en knäpp dusch och lila inredning! Haha, men det var mysigt ändå, vi hade en nice supermarket precis nedanför så där köptes det en del choklad, yoghurt, chips och öl inför beach-dagarna i den 45 gradiga värmen! haha, åh saknar Turkiet redan! Tack allihopa för en oförglömlig och mysig vecka tillsammans!

Drar in lite bilder i inlägget och skriver lite till dom istället vad vi hittade på, roligare då ju! ;)



Vi kom fram typ vid fyra på eftermiddagen, då drog vi ner till stranden och kollade läget litegranna!


Första dagen på stranden, Kleopatra! Jag och Alice kollade läget och sen på kvällen drog vi in till Brother´s Five, en restaurang och åt ruskigt god kyckling i currysås med ris och pommes. Yummie!!

Andra dagen spenderades också på stranden och på kvällen drog vi och käkade på en fin restaurang (orange ngt sånt) inge vidare käk och otroooligt lång väntetid!! Gott bröd i alla fall haha. Sedan drog vi till MANGO en bar mitt i smeten. Jag och doddin beställde in drinkar, som visade sig inte vara helt okej för vi blev magsjuka och nästa dag spenderades på hotellrummet tillsammans med våra böcker och lite snack och en massa sömn. Blöh! Gå inte till MANGO i Alanya, drick inte deras Long Island Icetea och undvik is. Goda poppecorn hade dom i alla fall! ;)



Mera strand när vi mådde bättre! Luncher bestående av pommes och toast, massvis med vatten och iskall cola. Rätt soft ändå vahh? ;)

Fixade oss och drog in för käk i Alanya! Blev ytterligare ett besök på Brother´s five och deras restaurang, bokade även in en båttur vi skulle göra med dom på lördagen! gooodie.

Dags för båtturen! Riktigt varm, mellan klockan 09 och 16 befann vi oss på en båt i gassande sol! Pyttelite skugga men vi fick stanna och bada ofta så det gick perfa! Stannade och badade mitt i havet, letade delfiner och sköldpaddor (såg en stoor sköldpadda), hoppade från klippor och sen fick dom som ville åka rep bakom båten! God lunch vid en lagun fick vi också! :D  






Najs dag helt enkelt! :D

Vi var en del på OKAN (tror jag de hette?) dom hade så fruktansvärt god mat så jag ville spy efteråt (pga en väldigt full mage!!) dom hade roliga shower för folk som fyllde år, dom hade livemusik som var riktigt bra och den godaste efterrätt jag någonsin ätit. Åh, bra ställe de där!

Staaarbucks!

Mot Havana Beach club! Asnice ställe! Fett sköna solsängar (feta kuddar och en najs madrass), poolbar och skön musik!









Stört nice place somsagt, där hade jag lätt kunnat spendera fler dagar! Havana - thumbs up!

gatan vid vårt hotell!


Vi pressade det sista innan vi skulle hem!

Home sweet home. Hade en sovande pojkvän på trappen i en solstol när jag kom hem halv fem på morgonen! Hur gullig är inte min älskling på en skala?! Krypa ner i en varm famn hos den man älskar är något av det bästa som finns!♥

Tack än en gång för en underbar resa! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0