Mina mål, min vardag!

Jag har bestämt mig för att sätta upp ett par mål för mig själv den kommande terminen. Vi började skolan idag igen efter ett tio veckors långt sommarlov bestående av resor, slappedagar, after beach stranden och lite partajj så min hjärna var väl ungefär så långt ifrån skolan och dess ämnen som möjligt.. sådär lagom kul hehe. Dagen började najs i alla fall, och vi snackade i princip bara om projektarbetet vi ska göra nu i trean. Jag och några tjejer ska upp på universeum och vara guide, vi har letat lite boende och har planer på att bo i götet dessa två veckor och festa galet på helgerna då vi alla är 18. December i götet innebär också advent, julmarknad och annat mys, tror göteborg är urmysigt framåt julen, jul på liseberg också ju. Hahah nu ska vi inte snacka julafton i mitten av Augusti, men jag tror vi kunde få det fett kul och hitta på en heeel del såfort vi är klara med guidningen! ;)

Anyway, skolan drog som sagt igång, och jag är mer motiverad än vad jag vart på väldigt länge. Självklart blev jag lite halvt panikslagen när mats säger..
.."Ja, vi har ju redan avklarat halva matte D så vi börjar med trigonometri (?) imorgonbitti!"
Vänta nu här va.. halva kursen avklarad?! Jag minns inte ens att vi börjat med den typ. Kommmer ihåg att jag satt och skrev massa siffror i några fyrkantiga boxar och räknade lite på det, men sen? Eh, ah jag lär få repetera på egen hand här i helgen.. hehe kuuuuul! Taggad på ett nytt år kan jag nog ändå säga att jag är. Jag är sista års elev, vi har studenten framför oss och jag vill gå ut trean och känna mig nöjd, så nu jävlar kör vi! Jag har till och med skaffat mig ett pennskrin och en ny kalender, go mea! (y)

Mål är i alla fall viktigt om man vill lyckas, tycker jag. Även om jag inte är särskilt hård mot mig själv om jag inte skulle lyckas hehe, då "förenklar" man målet lite granna så att man ändå lyckas på sätt och vis haha :D Dock är jag hyffsat envis och ger jag mig helhjärtat in på något, japp, då fixar jag det. Man kan göra precis vad man om man vill det tillräckligt mycket kan jag tala om för er folks, tro det eller ej! ;)

Okej, under dessa sista månader på detta året ska jag..

♥ Lägga upp schema för mina träningsdagar, ungefär 3-4 gånger i veckan. Jag ska fan komma igång igen, få komma i form, spinning, core, löpning, åh jag mår så mycket bättre när jag tränar! Fredagar ska jag försöka klämma in ett morgonpass! :)

♥ Plugga & sköta skolan bättre än förra året. Jag ska hålla mig motiverad genom att göra sådant jag tycker är kul när jag är ledig, och börja på mina uppgifter dagen innan dom ska in..typ!

♥ Självklart ska man också lägga in massa tid för vänner, familj och pojkvän, viktigt! :D

♥ Hitta ett jobb. Jag är 18, mer behöver jag inte säga.

♥ Ha det riktigt jävla roligt detta sista året vi har kvar!! Nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0