Festa bör man annars dör man.

höhöh.. fyndigt huh? ;) Igårkväll hade vi en asnice kväll hos Julia igår! Men innan kvällen fick dra igång så spenderade jag dagen uppe i Götet med skolan, vi fick gå runt på den där mässan och ta massa grejer om vad man vill plugga i framtiden och blablabla.. min axel plågade sönder mig så många tidningar jag hade i väskan.. då är bara frågan, vad fan ska man läsa? Det sista jag vill är att ha mitt liv planerat. Sure, jag älskar att ha de planerat, organiserat och strukturerat till stor del, men inte när det gäller ens framtid liksom. Jag vill verkligen inte bli som alla andra. Föds i Sverige, går på dagis i Sverige, grundskola i Sverige, gymnasiet i Sverige och dessutom högskolan i Sverige?! Sedan bo i Sverige?! Aldrig livet. Det vill jag verkligen inte. Jag vill se världen, uppleva världen, träffa en jäkla massa människor och bo i New York lite granna då den staden verkar oslagbar! (Drömmer lite smått nu, I know.)Anyway, då gav mässan mig mer panik än vad den var till nytta. Haha. Hittade i alla fall några utbildningar som verkade intressanta (för jag ska utbilda mig, naturligtvis, jag vill bara göra det i min takt och på mitt vis liksom.) Studera utomlands lät askul och det är något jag fastnade för, annars blev det lite småkollande både på Lunds, Göteborgs och Stockholms universitet! Kvällen igår var toppen! Hem snabbt och svida om inför festligheter samt duscha efter att äcklat mig på en mässa hela dagen hehe. Skulle även prova en ny sminkning som jag och Hanna hittat på youtube. Jag har två timmar på mig när jag kommer hem så jag tänkte liksom "äsch varför inte?" satte mig sen i 45 minuter och sminkade mig, och tro mig, på 45 minuter kan man kladda på en jääävla massa spackel i ansiktet. Det upptäckte jag när jag kommer in i badrummet där ljuset är lite bättre än i mitt rum.. asså jag skojjar inte om jag säger att det var den fulaste "seriösa" sminkning jag någonsin sett. Jag såg ut som en clown osm skulle på halloweenfest, lyckat! Försökte sminka mig som Angelina Joulie (?) och slutade upp som en söndersminkad clown. Bajs. Tvättade vecka allt och hade bara 1 timme på mig att duscha, hårfix, baka (Alice räddade mig på den fronten.) och sminka om mig. Hey snabb chey! Hos Julia blev det middag, vin och tjejprat. En jäkla massa prat och skratt! haha. Sedan började folket trilla in och vi hade en riktigt lyckad kväll. Naturligtvis öppnar jag käften alldeles för ofta när jag är full så ah, lite vanlig små-ångest har man idag men jag börjar bli van, hehe.. Idag har jag inte ens gått upp än. Segare än en förgammal döskallegodis i en äcklig godisaffär är jag just nu men börjar kvickna till! Ska snart se till att komma upp och röra mig in mot stan tror jag. Annars ska jag fixa min outfit till studentfesten på tisdag. Astaggad, hihi! Vet dock inte riktit hur jag ska hinna med tanke på att jag är i Götet hela dagen. (fan va den stan börjar kännas som mitt andra hem! haha.) ikväll blire paaarty again med tjejerna! Nu är våran Julia 18 och vi ska ut och dansa fötterna av oss ikväll. Yeeey! Ska dra och slänga i mig vätskeersättning och keso (kärlekärlekkärlek.) sen är jag fit for fight igen! Tjingelingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0