Upptagen chey_93!

Tja! (fin rubrik, I know!)

Upptagen tjej dessa dagarna vill jag bara påpeka! I söndags hade jag och Manda en mysig stund på Robert´s med god mat och mycket prat, underbart sätt att fördriva en mörk söndag på! Igår var det mångad va..? Har lite halvt bra koll på dagarna men tror det ska vara så. Jag gjorde något historisk igår, en mycket bra anledning till att jag inte rörde datorn, inte bloggade, inte levde..typ! Jag läste ut en hel jävla fucking BOK! SLÅ DET! haha! Jag är så extreeemt seg på den fronten, böcker och jag, vi har liksom aldrig kommit överrens. Blev utflyttad och satt i "tumburen" (kapprum för er som inte gick på en liten, ranodm skola som har knäppa namn på precis allt.) i femte klass för att jag inte skulle störa alla andra i klassen och istälet läsa min bok. Minns fortfarande vilken det var, Adam & Eva på solsemester. Djävulsboken har skapat men för livet i min lilla hjärna. Ajajaj.. :( Anyway, jag tog mig igenom den efter en hel eftermiddag av läsande i vår goa fåtölj! Duktig chey? Oh ja! På kvällen kom Doddin och co. hit och höll oss lite sällskap, gissa om jag behövde lite socialt folk här hemma efter en dag tillsammans med Doris Lessings texter! hah!

Idag äre tiiiisdag. Efter dagens sista lektion kände jag en viss..lättnad, en frihet! Skolveckan är snart över! How lovely?! Labben imorgon är inställd, alla morgonlektioner på torsdag har försvunnit för min del då man är smart och har universeum som projektarbete och fredagen består av en heldag uppe i Göteborg med klassen på någon mässa. Haha, underbar skolvecka! Jag klagar inte! Vart har jag hållit hus i eftermiddag då? Jo *trummvirvel* i mitt hus! (hahahah, var tvuuungen!) har mailat iväg en del uppgifter som ska in i skolan, skrivit loggbok för universeum, läst på om de olika djuren och akvariehallen samt provsminkat mig för fulla muggar. Drog ju in till stan igår och köpte en hel palett med ögonskuggor så idag har jag exprimenterat! Musik på högsta volym och sminka sig, I´m lovin it.. hehe (a) Blev först lite guld/orange/brun sminkning och nu sitter jag med ett rosa och ett blått öga. Kan inte bestämma hur jag ska sminka mig till helgen. I-landsproblem? Eh, ah! Det blå ögat ser i alla fall ut som en blåtira så tror jag dissar det. Lite aprikost/guldigt hade vart snyggt till min klänning. Får återgå till ögonskuggs-paletten efter middagen! Yeahyeah!

Det var väl allt jag hade att komma med idag. Förövrigt ska jag dra mig in mot stan någon dag för lite födelsedagsfix, och imorgon lär jag flyga runt på en massa grejer hela eftermiddagen då också så mig lär ni inte höra mycket av. Ska se om en synundersökning kan hjälpa mig att förklara varför jag sprutar ketchupen på golvet i skolmatsalen istället för på tallriken.. hehe, sen ska jag se vad lärarna tycker om att jag blivit så duktig cheycheychey över ett utvecklingssamtal (skämt å sido) och slutligen ska jag hänka på syrran till Arenahallen. Trevligt trevligt. Sedan är helgen snart här. Åh, can´t wait!!



FÖRRESTEN!! MIN ÄLSKLING ÄR HEMMA OM 8 DAGAR!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0